Imaginar en el aire: reflexiones sobre el cine de Jorge Prelorán
Abstract
Este artículo investiga la primera obra del documentalista argentino-estadounidense Jorge Prelorán y propone que su transformación estilística para producir la «etnobiografía» se basa en parte en el encuentro con las prácticas locales puneñas del noroeste argentino y se constituye por una metamorfosis de las relaciones epistemológicas y éticas al otro como representado en la antropología y en el etnodocumental. El modo dialógico de ese encuentro es un rechazo sutil del paradigma de producción del conocimiento visual y produce una forma de la militancia no reconocida en su tiempo.Downloads
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- The authors or translators retain the copyright and assign to the journal the right of first publication, with the work registered under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International, which allows third parties to use what published as long as they mention the authorship of the work and the first publication in this journal.
- Authors may enter into other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the version of the article published in ESNOA (eg, include it in an institutional repository or publish it in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.