A Field experience: construction a bond with the other

  • Gabriel Pranich Investigador en el Instituto de Investigaciones en Ciencias de la Educación, Universidad de Buenos Aires, Facultad de Filosofía y Letras. Buenos Aires, Argentina.
Keywords: complex plot, territory, interpellation, bond

Abstract

The purpose of this work is to transmit my experience as student to the Credit in Education sciences focused on psychopedagogy (FFyL-UBA), during the last four months of 2018. In order to attempt an approach to the construction of the bond from (and also in) a territory located in what we could call a complex plot. We will considerer that the bond is created between people through interpellation. Consequently, we ask ourselves: how does the interpellation with the other make experience?

Author Biography

Gabriel Pranich, Investigador en el Instituto de Investigaciones en Ciencias de la Educación, Universidad de Buenos Aires, Facultad de Filosofía y Letras. Buenos Aires, Argentina.
Gabriel Pranich es Maestrando en Estudios interdisciplinarios de la subjetividad (FFyL-UBA). Licenciado en Ciencias de la Educación (FFyL-UBA), y Licenciado en Artes Visuales (UMSA). Profesor en Artes Visuales (EALM). Profesor en educación secundaria (DGCyE), Profesor en Escuela de Arte Leopoldo Marechal e Investigador en el Instituto de Investigaciones en Ciencias de la Educación (FFyL-UBA) por medio del UBACyT: “La dimensión ético-política de las prácticas educativas: cuidado de sí y cuidado del otro en los procesos de transmisión de saber”, y el Filo CyT (013-19):“Prácticas de diagnóstico psicopedagógico: la construcción de observables a partir del juego con niñas y niños”. Contacto: gabrielpranich@gmail.com
Published
2021-05-28
How to Cite
Pranich, G. (2021). A Field experience: construction a bond with the other. Redes De Extensión, 1(8), 50-57. https://doi.org/10.34096/redes.n8.10711
Section
Articles