Meanings and assessments of care and education in migratory contexts: school and community spaces in the city of Buenos Aires
Abstract
Drawing on ethnographic research, this article explores practices and meanings related to parenting, education, and care during the early years of childhood. It delves into the knowledge deployed by institutional actors and migrant mothers, analyzing the ways and strategies employed in nurturing and educating within a neighborhood in the south of the city of Buenos Aires, marked by significant inequality. The images about the context, population, and migratory experiences bring forth specificities that enable deeper understanding of the meanings inherent in the caregiving and upbringing methods. This exploration encompasses both school and community interventions, as well as the diverse trajectories of migrant women within the studied context.Downloads
Copyright (c) 2023 Melina Damiana Varela
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional
Cuadernos de Antropología Social sostiene su compromiso con las políticas de Acceso Abierto a la información científica, al considerar que tanto las publicaciones científicas como las investigaciones financiadas con fondos públicos deben circular en Internet en forma libre, gratuita y sin restricciones.
Los contenidos y opiniones expresadas en los artículos publicados son de entera responsabilidad de sus autores.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, bajo la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.