El poder y la construcción de la identidad laboral de los docentes de infancia. Limitaciones de la teoría para pensar la transformación escolar

  • Graciela Batallán Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires
Keywords: Power, Early childhood teaching work, Every day school life, Co-participant research methodology

Abstract

The purpose of this article is the consideration tributes that teachers usually have. My argument is that the reflections about power in schools express a conflict with no easy solution, because of the particular civic-politics status of childhood as teacher’s work object in contemporary society. From methodological point of view I present the main argument production process, which was found in a co participant research context with a group of school teachers.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Graciela Batallán, Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires
Doctora de la Universidad de Buenos Aires. Profesora titular y directora de investigación del Departamento y del Instituto de Ciencias Antropológicas. Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires
How to Cite
Batallán, G. (1). El poder y la construcción de la identidad laboral de los docentes de infancia. Limitaciones de la teoría para pensar la transformación escolar. Cuadernos De antropología Social, (19). https://doi.org/10.34096/cas.i19.4479
Section
Dossier - Artículos Originales