Cuerpo y medios de comunicación. Viejas obsesiones y nuevas tecnologías: el cuerpo en revistas femeninas argentinas

  • Alejandra R Roca Universidad de Buenos Aires
Keywords: Body, Gender, Media, Women magazines, Social representations

Abstract

This paper presents some aspects about the different meanings that refer to the human body in women magazines in Buenos Aires city. Coming from a particular vision of the world, the notion of body and person, providing the model of ‘possession’ of the body. Socioeconomic transformations, their consequences in the personal and domestic relationships and the advances in medical technology have derived in focalizing in corporal beauty and rejection of aging (body project) as moral values. The essentialism/biologicism that is suggested and exposed, contributes to reassert a gender differentiation based on traditional stereotypes.

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Author Biography

Alejandra R Roca, Universidad de Buenos Aires
Antropóloga. Docente e investigadora de la Facultad de Filosofía y Letras de la Universidad de Buenos Aires. Programa de Antropología y Salud, Instituto de Ciencias Antropológicas, Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires. Proyecto Ubacyt FI-149, 2001-2002. medica@filo.uba.ar / aleroca@sinectis.com.ar 
How to Cite
Roca, A. R. (1). Cuerpo y medios de comunicación. Viejas obsesiones y nuevas tecnologías: el cuerpo en revistas femeninas argentinas. Cuadernos De antropología Social, (17). https://doi.org/10.34096/cas.i17.4603
Section
Dossier - Artículos Originales