Frontiers, Gender and Integration Processes: Acting as a Strategy of Resistance in the Theater of Lola Arias
Abstract
This paper aims to investigate the ways in which the notion of frontier is displayed in scenic representation. We will work with the notion of frontier in the context of the refugee crisis in Europe from an intersectional gender perspective. We will take as study case the work Futureland by Lola Arias, created in 2019 for the Maxim Gorki theater in Berlin, with the purpose of analyzing her acting poetics and the possibilities and limitations of testimony on stage taking into account the corporality of the non-professional interpreters. We propose that the work with repetition allows the recreation of memory but there is also a risk of automatism and control of emotion.Downloads
Copyright (c) 2022 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).