Analysis of the Contemporary Scene: Methodological Proposal
Abstract
Staging oriented theatre studies have undergone an evolution that is consistent with the importance that has been given in history to theatrical performances. Initially, the onstage performance was a subsidiary of the dramatic text. What was susceptible to analysis and criticism was the text and the staging was only the live presentation of the text, as much as the interpretation of the actors had to be subsumed to the characteristics of the text and its strength. Since then, staging has been gaining importance until reaching the present, where it has become the protagonist of the theatrical convivial event. The analysis of staging poetics is a fundamental part of contemporary theater studies. In this work, we propose a form of analysis of the theatrical event based on a diverse reading of stage signifiers that takes into account aspects of the Philosophy of Theater proposed by Jorge Dubatti and Desiring Vectors, a tool proposed by Patrice Pavis.Downloads
Copyright (c) 2023 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).