"Copi" (2017-2018, stage by Di Fonzo Bo) is burning
Abstract
The following essay focuses on Marcial Di Fonzo Bo’s staging entitled "Copi" (2017-2018), presented at the Teatro Nacional Cervantes and conceived as a posthumous tribute to the author mentioned in the title. The texts that composed it (two complete works, "Eva Perón" and "El homosexual o la dificultad de expresarse", together with other fragments of Copi’s varied creations as writer, perfomer and strip cartoonist) are studied here in order to reflect on this theatrical unit on the basis of a reading of images supported by conceptualizations of Georges Didi-Huberman. The article explores Copi’s links with the Creole archive, with the history of drag performances in the country, with the questioning of fixed identities and, also, with the history of Eva Perón, a textuality which was prohibited for many years in Argentina.Downloads
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).