Implicit Poetics in Henry V and Hamlet by William Shakespeare
Abstract
The reflection on dramaturgical procedures, the actor's work and theatrical staging promoted by William Shakespeare (1564-1616) within some of his plays gains the stature of Implicit Poetics in two works written in the maturity of his dramaturgy: Henry V (1599) and Hamlet (1601). Even though Shakespeare has not dedicated himself to the elaboration of a theory of drama, this paper supports the existence of a Poetics configured in the referred plays, which contributes to an understanding of the Elizabethan theatrical model. Regarding this, we will approach, on the one hand, the appeal made to an exercise of imagination on the part of the audience in order to make up for the deficiencies of the scene (Henry V), and, on the other hand, Hamlet's relationship with the theater and his creation of a meta-theatrical character, considered here as his double, as a practical expression of his theoretical reflections (Hamlet).Downloads
Copyright (c) 2023 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).