The Rewriting of Helen of Troy in Juicio a una zorra and its Reception in Spain and Argentina
Abstract
In Juicio a una zorra de Miguel del Arco, Helen of Troy becomes independent of her original legend and acquires her own identity. Thus, this traditionally auxiliary character becomes the protagonist of this fable and presents her version of the story. The article analyzes the construction of Helen's character in this dramatic play, both in form and content, as well as other thematic aspects and questions regarding the play’s reception in Spain and Argentina, countries where it has been performed, reflecting on some of the criticisms it received and particularly considering the reconfigurations of the character related to its adaptation to a new time.Downloads
Copyright (c) 2023 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).