Theoretical Approach to the Buffoon Technique
Abstract
The aim of the present work is to generate a dialogue between the records of workshops and interviews (with Julieta Daga and Luciano Delprato) regarding the buffoon technique and notions related to theatrical theory. Initially, the ideas of morality, politics and power in the buffoon technique are explored, to later delve into the bodily deformities of these creatures. Then, the strategy with which the buffoons approach the contemporary scene is addressed. The work seeks to reveal an oscillating technique (in several senses) that could allow us to go one step further and think of a (and not the) theater that we need.Downloads
Copyright (c) 2023 telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
-
Los autores/as [traductores] conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
-
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
-
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales).